Att arbeta effektivt kan innebära att du använder allt på samma plats. Det kan vara att använda Google till olika funktioner som du behöver. I stället för att sprida ut arbetsuppgifter, kan du använda olika applikationer till olika ändamål hos Google med en hel del bra funktioner att använda sig utav. Här nedan finns några exempel.
Kommunicera, skapa, åtkomst och kontroll med G Suite.
– G Suite, Allt du behöver för att kunna jobba så bra som möjligt samlat i ett paket som fungerar sömlöst från datorn, mobilen eller surfplattan.
– Google Apps, hjälper dig att bli mer produktiv var du än befinner dig med hjälp av e-post, kalender och dokument online.
– Google drive, Lagra, dela och kom åt filer från alla enheter. Dina första 15 GB lagringsutrymme är gratis. Överföra dokument och andra viktiga filer till Google Drive. Skanna alla dina pappersdokument med Drive for Android. Ta helt enkelt bilder av dokument såsom kvitton, brev och meddelanden och Drive lagrar dem som PDF-filer.
Säkerheten för dina filer är avgörande. Därför är alla filer på Drive skyddade oavsett vad som händer med din smartphone, surfplatta eller dator. Drive krypteras med SSL, samma säkerhetsprotokoll som används i Gmail och andra Google-tjänster.
– Med Gmail hålls du uppdaterad med meddelandeaviseringar i realtid. Dessutom lagras viktig e-post och data på ett säkert sätt. IT-administratörer kan hantera konton från flera organisationer och enheter centralt. Gmail har blivit säkrare, smartare och enklare att använda, så att du sparar tid och kan göra mer i inkorgen. Gmail kan du ladda ned hos App Store och Google Play.
Att jobba effektivt kan innebära att du har många funktioner samlade på en plats t ex i smartphone. Du slipper leta överallt. Är du på ett kontor kan du organisera dina arbetsuppgifter samt vara noggrann och ordningsam för att lättare hitta det du behöver. Om du har ett slarvigt kontor och stökigt runtomkring dig, tar det längre tid att hitta. Kan bli en extra kostnad pga ev slarv.
Skriv ned viktig information och spara på en plats där du hittar det nästa gång du behöver det. Om du behöver leta, tar det tid från annat som är viktigt. Att vara effektiv i början kan ge resultat i slutet.